Wow.. Inilah Fakta Penjara di Vietnam yang di Juluki N3raka Dunia | masa sih ?

Wow.. Inilah Fakta Penjara di Vietnam yang di Juluki N3raka Dunia | masa sih ?


Hi guys, welcome back to the channel masa sih? So far, the world population knows Vietnam as a place that has a myriad of beautiful women. and having a very beautiful and exotic tourist destination. but it turns out that in Vietnam it also holds historical stories in the past that are very scary guys. the story is in a historical one located in the south of the country. where it is said there has been a past life like hell. The historic site that stores these scary stories is the Prison Historical Site called Phu Quoc This prison was built by French people during colonial times in Vietnam And it was used to detain and torture all Vietnamese soldiers accused of being communists. Oh, before continuing to watch, press subscribe and the bell icon first guys, so that this channel continues to grow and presents interesting videos for you. This Phu Quoc Prison since its establishment until now is indeed known as the “World Hell” for its prisoners Phu Quoc was built on 400 hectares of land intentionally built by the colonialist government of France to detain Vietnamese patriots who dared to defy in the 1967 era. Where this terrible prison is also surrounded by hundreds of meters of fence made of barbed wire. This one prison used to be very well known as a prison with very very strict supervision guys. so that none of the prisoners there dared to try to escape. Phu Quoc Prison is the largest detention house in the South Vietnamese country, because in the past this prison could hold more than 32,000 battles. History records that this prison has imprisoned more than 40,000 heads since its inception, including among them are political prisoners from many periods. It was dubbed the hell of the world because in Phu Quoc Prison it was very often a very cruel torture process, From beatings to blunt objects, to torture, skin incisions are carried out every few hours On the first day the prisoners entered this prison, they would be immediately bombarded with hundreds of blows from the guards. not only that, the prisoners were also mentally paralyzed continuously until they went crazy. Torture and beatings are carried out every day The prisoners were also often confined inside cages of barbed wire, after that they are dried in the hot sun for several weeks, as a result the prisoners’ skin blisters and becomes infected. the cage is a kind of iron cage that has a height of only about 1 meter, around the cage deliberately in Liliti with rusty razor wire It was in this iron cage that the prisoners of war were locked up, and forced to not take a lying position at all And they must be able to stand for days if they change their movements, they will be cut off by these very sharp barbed wires. And cruel again, guys, when the weather is very hot, then the prison guards will place several pieces of coal stoves that ignite heat in their iron cages, so the prisoners will get hotter mercilessly And when the weather is very cold, the prisoners will also be deliberately doused with ice water by the guards. some guards will withdraw a number of prisoners to get out of the iron cage, which is none other than to be beaten and severely tortured. Hopefully this video can be a lesson for us, guys, to always be grateful under any circumstances No matter how bad our living conditions are now, far more enjoyable than those who used to live in the days of the invaders
44
00:04:35,780 –>00:00:00,000
Don’t forget to like this video if you like it, and share it with your friends if you feel useful.

100 thoughts on “Wow.. Inilah Fakta Penjara di Vietnam yang di Juluki N3raka Dunia | masa sih ?

  1. Di indo seharusnya di buat penjara kayak gini percaya deh kalau penjara kayak gini angka kejahatan seperti koruptor pemerkosaan dan pembunuhan pastin menurun drastis ,jika lu pikir sadis atau ndak ada perasaan coba lu bayangin para penjahat yg tega membunuh memerkosa dan koruptor yg tanpa dosa mengambil hak orang lain

  2. menghukum orang secara hukum atas perilaku buruknya itu betul … tp kalau video diatas penjara itu sama sekali tidak ada nilai kemanusiaan

  3. Ya aku tau itu penjara tapi pakek hati dong dia kan manusia jugak sama kayak kamu yg nyiksa

    Apa gak terasa seberapa sakit nya

    Setuju like dibawah

  4. Ya Allah sedih bgt ga tega lihatnya, padahal itu hnya tnggal crita dan ilustrasi..
    Tdk bsa mmbygkan ktika masa dlunya yg bnr2 trjdi dan mnjdi tahannanya.

  5. HARUSNYA PENJARA INI MAH BUAT PARA KORUPTOR INDONESIA. PENGEN RASANYA BASMI PARA KORUPTOR INDONESIA BIAR TENTRAM NEGERI INI. BUKANNYA MALAH KORUPTOR INDONESIA DI BELA HABIS2AN.. DITEMPATKAN DI PENJARA MEWAH DALAM HITUNGAN BERAPA BULAN BISA BEBAS & MALAH DIUNDANG DI BEBERAPA STASIUN TV. WARAS KAH YANG MENGUNDANG ??????

  6. Orang Vietnam memang kejam orang taiwan ga suka ambil pegawai orang Vietnam karena sering ga punya perasaan kalaw ngurus orang sakit sering di pukuli kerja ga bener maunya glamor mulu

  7. Harusnya di indo diterapin penjara kaya gini gkbpandang bulu mau korupsi pembunuhan dll
    Sialnya klo penjara biasa rata” abis keluar selalu melakukan kejahatan yg sama gk ad kapoknya

  8. Harusnya di indonesia disamakan tuh…biar mampus dah.aplgi para koruptor tuhh…

  9. Andai di Indonesia, tpt spt ini khusus buat napi teroris, koruptor, pembuat makar / kudeta, para gangster dan begal.

  10. Kalau di Arab di siksa di dunia biar di nerakanya gak terlalu berat ya hukuman nya kalau mencuri di potongan meroko di penjara 1/3hari an yaa gatau aku juga tapi Arab bukan neraka dunia Arab adalah Islam dunia

  11. Gausah segitunya juga kali🙄

    Kejam amatt dah
    Beruntung tinggal di Indo, masih dikasih makan😨

  12. Astaghfrullah halazim sadiss
    Bangeeeet 😳 kasian kulihatnyaa
    Siksaan duni kek gitu ya…. hemm
    Gimana ntar dapat siksaannya lagi
    Diakhirat ya allah 😢😢😢😢

  13. Di indo buat salah atau korupsi enak,kamar pake AC,kayak nginap di hotel maka nya gada yg kapok walau bolak balik di tangkap,coba buat gini ga akan ada yg brani buat ke jahatan jamin 1000% ini neraka dunia,blum neraka sungguhan.

  14. Mngkn klu diindo yg korupsi dn pnjhat2 kjam dpnjra kek gtu bisa kapok deh.yakin…ktkutan.🤔🤔🤔🤔🤔

  15. Ini cocok di Indonesia biar manusianya pd mikir 1000X untuk berbuat kejahatan…aku ga berani nonton.

  16. inilah penjara sesungguhbya. mungkin kalau di indo ada ini. pasti gak ada yg berani buat kriminal

  17. Ya saya tau diorang ada buat salah tapi tolonglah jangan anggap diorang macam binatang😶diorang pun ada hati dan perasaan🙂kalau benarlah salah dia amat besar hukum lah terus..jgn biarkan dia terlalu tersiksa🙇

  18. Cek cek ngapain coba ada penyiksaan apa untungnya coba bukan untung tapi malah ujungnya neraka # Berbuatlah yg baik (moga2 bermanfaat yak)

  19. Pembelajaran apa…???
    Jd orang kejam…???
    Jd orang bengis…????
    Jd penguasa durja…???
    Jd orang yg disiksa…???
    Pembelajaran apa yg didapat…???

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *