GET ON THE BOAT | Kingdom New Lands #3

GET ON THE BOAT | Kingdom New Lands #3


Top of the morning to you laddies! My name is Jacksepticeye and welcome back to Kingdom New Lands! Now winter is about to kick-in, in this game
which is absolute bad news bears for me all around because i am going to get f’d
in the A when this kicks in because for what I understand I have been playing some of this on my Xbox downstairs as well just in my spare time so I can get better at it and
that i’m not wasting my time or wasting your time or wasting everybody’s time lord
knows time is precious to us all. But winter basically means the rabbits stop
coming out and I don’t get grass anymore. for my horse this lovely *nom noms*
down here I don’t get that anymore Ummm and also, I can’t use farms because these little
streams are gonna freeze up so… damn it! do I have a catapult out here? I fuckin’
better. Is that a catapult in the back of all that? ok good we’re in good
standing here because oh God that’s too much money ok it’s just enough because these guys out here on the outside these dudes in the tower they’re going to start attacking stuff
before it gets to these other guys and these other guys then, they’re gonna finish
off whatever gets there but it’s gonna go bad when the fly-ee dudes start
coming in because they’re gonna start coming in very regularly now. Come into blood moons first but after that OOOHH nice boulder. The boulder is over his emotions. After that then they’re gonna start coming in naturally which means my dudes in the
tower don’t have enough firepower right now to take them out, immediately so… crap
I forget, which side was the boat on? I need to start building that son bitch straight away I think it might be back that way… I
can’t remember, I can’t remember anything in this play through… which again is bad
news for me I don’t know, I don’t know AH SHIT and I’m missing all
my coins back at base I need to figure shit out though. ok run run run run OK no the fucking dock isn’t going to be down here what did I do the Docks not gonna be
down here because the portal is down here, OK go back, go back that way please run faster horse geesh you’d swear you’re
nothing but legs all you do is run around, you think you’d be a bit faster
at it by now *hum-sigh* yeah so I need to start making the boat straight away when I make the boat then I can leave this land and go on to a
better one where my guys aren’t gonna get get absolutely trounced at every
opportunity They -d-*ARP* Every opportunity that they get. I’m getting flustered. *laughing* Ahm yes, so I didn’t get too much further in the one when I was playing it on the Xbox
because… I didn’t want to get too far ahead yea you’re gonna give me
coins…… so that dude takes like 10 and then after that he just pumps them back into
the thing so…fuck sake! Put two into that so I can get more archers, Jesus
Christ I’m running out of money. Right so my camp is here and *plunk* anybody else? no I’ll leave the coin there anyway I also
did remember that I can let layout coins when stuff is attacking so that they
take the coins and they don’t come to my base those kinda things so I’m better off YES!
Here we go I need ten coins for this sweet, and nothing is attacking from this
side which is great because the dudes can attack and take your fucking boat
pieces let’s just get a shit ton of pieces out
why not it takes a lot, you have to pump like, I dunno, 40
coins into it something like that, I don’t know it was but I was
pumping a lot of coins into it before uummmm and then the dock is down here and
there’s another camp this is actually fucking great this is a great setup
that’s that’s fantastic ’cause when you build a boat the boat has go all the way
to the dock. It takes some of your dudes and then it goes all the way to the dock. I
don’t know if I have to send people to the Board of Haaaa that’s a cool
sound Woo woo woo woo,
Woo woo woo Aww so its really cool, really nice effect when the snow kicks in the
leaves go off the trees that’s very nice very nice game very nice Ummm, my builders have to come build this
though, so they’re probably running from the other side now. Which means I have to put down
some more stuff for some more builders Ooh I didn’t send the there you go at a dude’s do I still have more that are back
manning the catapult because that’s far more important right now no, Awww it’s nighttime shit i missed it! crap Oh nutterballs! so one dude is going to come
and get that and then I just put down another hammer Dude right, okay we should
be fine though, we should be we should be doing ok see, streams are frozen up now so
if I put down a farm then I I wouldn’t be able to get anything and winter lasts as far as I
know winter lasts until you fail winter lasts until and you fail or until you leave which means as of now I might not be
able to get any more rabbits which is fine because I-I do have yes I do have
the materials the money and the know-it-all to get to the end, or at
least the end of this land I should- fuck I should do… they’re right there stop missing! Do you realize how much of your wall they’re taking out these guys
running back because they’re like AHH the walls going down it’s not ya
fucking weirdos ya man up and take it take it take it to the base. Right. There
we go. Back in time That’s a lot of coins. Yeah so if you pump in fulla like ten coins then he stops taking them and he just pumps them all into that so that’s good and now
I have to send you off on your merry way go weary traveler finds stuff and stop
sucking. Ok there goes that guy Wasn’t there a second? I don’t know. I-Go Builders! Wait no no no no come back I know you think you have work to do
back there but there’s more work to be done here first so you build a boat piece by piece oh this is great this is great We almost have like all the pieces
already that’s fantastic! That means the boats
going to get made soon and then you get to the boat at the end you need like
ten coins and then you set sail but I don’t know if I have to send my dudes to
the boat when that’s about to happen but the biggest thing that annoys me about
winter is that not only is there no grass for like rabbits and shit I have
no grass for my horse so my horse can’t feed off the grass off the land to speed
up his recovery so now his stamina is like this… before it was like this… now it’s like this you get it? good metrics see the ground’s
covered in snow. it’s really nice looking though I love snow and again there’s
like forests in this game so snowy forests… fucking beautiful I might have to put a wall here because when the fly dudes comin’… I need I need this tower behind the wall um, because if not I’m if not…uumm.. if not then the fly dudes are gonna get… because you need like a shit-ton of arrows to hit them as
they arrive but my tower dudes don’t have that flurry of arrows to come and
they’re just going to pick them up and like go away with them so I don’t want
that but I need more coins now to be able to build a decent wall.. um.. but it’s
nice that the right next to each other so if that wall fails I just go back to
this one right here so there’s not a huge distance to go which bodes well when the big giant dudes come up and start hammering down the walls. ‘Cause those guys are big beefy motherfuckers. Beeeeeeffffyyyyyy. I hate them they suck they can stuck on all of aaaaasse. Ok that dude doesn’t have anything I thought I put down a hammer for you. I guess I
had an extra dude. OH I just hired him nevermind ummmm right yeah nighttime is about
to come I don’t have the boats made yet I think
I still need a few more pieces ’cause the coins disappear off the top of it when
it’s made hmm and then some of your archers
automatically go into it and some of your builders so… I dunno it’s curious I am glad
though that I kind of went ahead and practiced a bit in my spare time because if I came
back into this I would not know to start preparing my boat now because I would’ve
been screwed and when winter kicks in that’s your that’s nature sign to be
like hey knock knock get the fuck off my land because you don’t then you’re just
gonna get *ppfffffftttt* up the pooper…right the fly dudes end up comin naturally what are we on
day 21 they started coming naturally outside of blood moons after a while so
hopefully it’s not now oh good first bounder good first boulder
you see what I mean about having the archers outside the wall on the tower because
these dudes can’t attack them but they can pepper them and get from both sides
like a two-pronged attack like a Pinsir like how your butthole is surrounded by two butt cheeks. That kind of thing that’s-that’s the direct maneuver we’re going for. This
wall is almost destroyed okay good job.That almost lasted all
night (singing) All night long…. All night…. All night long Yeah, music.. Songs. Gimmie coins thanks bro gimmie coins oh fuck yeah that’s a lot daddy like all
those coins yes he do. Where am I getting… What, what is happening okay did you guys build the wall then?
Did you Trump that shit? Umm.. Right I’m going to hire more dudes cause why the fuck not
the more the more the merrier the more the merry and pippin huh I should have built up that other wall first maybe but if I can get out of here
before then I might be okay and Blood Moon hasn’t happened yet… Well, not again
yet we have gone through a couple of them a few of them actually oh yes it’s almost done music is awesome Can I buy this soundtrack? Come on we’re
almost there.. There’s only a few more pe- there we go nice thats the boat built YES!! We can do this look at that and it’s
brighter in the forest now as well because there’s no leaves hiding the-the light like really neat little touches like that are so immersive and I
love them *bloop* there ya go bro ok I can’t get back and build other wall
in time can I? *tsk* don’t think so I don’t even have the money to do it anyway I
mean I have money to build a wall but I don’t have to build it big enough
because there’s no point building a tier one wall no not a Tijuana wall a tier-one get the
cabbage out of your ears! I dunno why I dunno why I talk to you sometimes not, not
the majority of you just you specifically yeah you you know who you are! *giggle* Somebody at home now is feeling terrible, like me what why why me….. right it’s not blood moon yet either because
you’d hear the *growling* there’s like some sort of weird sound that
happens. Just as a.. because when you get into winter there’s no rain but just as
like a signifier… Is that even a word? I don’t know It is now. Screw you I make up my own words
like “floberty” I always go with F words like that flarp..Flarp’n flugel.. I
sound like swedish chef from the muppets or is it sesame street? Same fuckin thing. (whispering) oh it’s quiet a little too quiet… are we good yeah get back into the fucking camp yo
it’s really eerily quiet right now I don’t like it we should be good though I have an
insane amount of archers on this wall and if I had known that enemies don’t
attack from the right I wouldn’t have made a wall over there so all my dudes would
just go here well maybe they go to the right anyway as well otherwise you just have way too many
guys here and it be way too easy but I wonder if it’s the same because what
happens now is I go to the boat I go to a new land and I start over that’s what the whole thing is about and
the next land is harder from the get-go because supposed to know what you’re
doing by now which I do to a degree but I don’t have any like super tactics for
this I’m just trying to win by brute force and numbers I mean I guess that’s
all the game is but like the whole thing just restarts and it’s harder and then
you get your boat again and you go to a new land and it’s harder again kind of
thing so oh yes finish that wave very very well nice. Lets see if this fucking boat is made. I
don’t need another wall if even if Blood Moon happens I think I can get through
the Blood Moon the way I am the next Blood Moon isn’t going to be overly
difficult it’s when you get into like day 30-something. Good lord that’s a lot of coins
dude because it gives you back your coins plus interest I believe….. in Steve just put down some bows and my fuckin builders went
all the way back I dunno what’s happening ahhhhhhhhhh *bloop* there you go little buddy oh wait don’t go too far yet where’s my
merchant there he is he was just getting to his point kind of annoying that he goes
outside the village then once your village gets big enough just stay inside it it’s safer I can
give you my money without getting attacked by bandits banditos but
what I was saying is that I’m glad everything is on the right side because
in my other playthrough it was on the left so I had to bring the boat through enemy
territory first and i had to build it in enemy territory so now we good ok maybe not yet there we go Everybody in the boat!! HEY GUYS!!! THE BOAT’S DONE!!! Get in! Ya fucks. And then that goes to the dock which again is on the right hand side
which is fantastic for me because it doesn’t have as far to go uh I’m
going to hire the two dudes down here nice and then I don’t know what….Ohhh Blood Moon, Blood Moon. I need to get back. I need to get back lickety-split fuck are my guys runing to this yet they should be there we go Sweet! nice. Ha ha. God you guys are strong oh God I need to get back I mean I don’t need to be there when the
attack happens but I feel really weird if I’m not if I’m if I’m like away
I know my guys can survive anyway but if something goes wrong I like to be there
to see what it is that did go wrong so I know what I’ve- what I have to fix who
I’ve lost that kind of thing ok I should be able to make it back in
time I hired three more dudes so three more archers I don’t need more builders not
yet I think you can get away with like four
or five builders even with a giant army you just need someone to man to build
your walls 2 or 3 will do for that then a guy to man the catapults there’s two
doing that and I have to back at the boat but one of my engineers one of my
builder dudes will walk with the boat to the dock so the boat should be going
there now when it’s at the dock then I need 10 coins to get off this land but I need to
send all the dudes who were on the right side these guys I think are gonna get left
behind the dudes who are defending the wall here your left dudes are the ones
attacking the portal and then you’re right dudes because there’s no portal to
attack but I can send them out on a mission like this thing I put four coins
and get them to say attack the portal but on the other side I get them to go to the
boat so the more dudes I hire it’s good that some are going to the
right-hand side as well anyway so then I can just send them on a mission to go to
the boat and then I’ll bring them with me for the next area because it’s like new
game+ almost just slightly harder but you don’t go with like just the archers and the builders who are in the boat because then you’re fucked well you’re not fucked if you know what you’re
doing you can get ahead anyway but you know what I mean okay the fly dudes
are gonna come this time and they’re gonna take some of my guys they’re gonna take those three dudes… Awww shit it’s a big guy oh I didn’t know you attacked already
oh shit don’t.. Ahh. that’s what happens he throws rocks and fucks up your dudes
fuck sake!! he killed my.. Oh no he didn’t kill my
knights Boulder Boulder Boulder there we go
thank fuck.. Jesus Christ Ok so that was all ok and they didn’t get through to take the bows
so the dudes I lost got their weapons back which means I lost nothing I think
which is great Oh thank God okay we’re getting on this
boat and we’re geting the fuck out of here and I’m taking all my money with me okay
I I know that I I need these coins and everything I’m going ok wait oh no I can’t send you guys on a mission does the wall have to be bigger I thought I could send them out and send
them to the… to the boat uh oh what happens ok I need some builders back here maybe
no it can’t be when the wall is just strong enough wouldn’t make any sense that’s
for farmers this is for a- a tower ok I’m going to
hire more anyway that’s why I sent the merchant off as well and I put more money back
into the thing because if stuff does go wrong.. Oh I have a free night tonight
anyway I can do whatever the fuck I want there’s no monsters attacking tonight oh thank God where are my builders it is summer back at the boat I don’t know
where they are. They’re off off with their thumbs up their arses guy..ahh shut up horse.. guys okay
Im going to hire another builder just so I have somebody building a fucking wall I know I have two left and there’s one gun
with the boat maybe two went with the boat I don’t know but this dude is gonna
get a hammer he’s gonna build my wall *sigh* send my dudes on a mission which meant
that I send all these dudes to the boat that I could send them off and get them
on their way or whatever but I didn’t think I needed a teir-four wall for
that I still don’t think I need that I think this is going to pop up and
nothing’s going to change that kind of sucks build another one right there just
to see if that changes anything again there we go ok take who you want with
you I can’t take everybody you have to leave some guys behind there we go nice I think that means
they’re heading to the boat because I’m getting the F out of Dodge right now I’m gonna
wait for the next morning though so I can take all my money and go this is it
this is what we’re doing we’re getting out of here we’re gonna change this land
we’re gonna move to a new one.. A better one maybe… This is taking forever ok so it’s, it’s it can’t be the wall right
attached to your kingdom so I just spent four coins building that up for no reason
it was more than four wasn’t it I can’t remember I mean at least it’s a strong wall nowat least the dudes left behind are going to be okay right? Nah they’re
fucked. Be cool if I send more though cuz your knight brings five archers with them so I have two knights 10 archers there and I have about three on the boat already so I should have about 13 archers gone onto the boat and then I should have like two
builders or something like that I don’t know I don’t know how it works we’ll see when I
get to the boat I’m just taking all my money and going taking all my money and going
to Tijuana Thank you is that too much money am I gonna lose some
yeah okay I only lost one coin that’s fine day 25 not hiring anymore people i’m taking my
money and I’m going like a sound investor when the stuff is high yet get
the fuck out you don’t stay in the dying place you don’t stay in a dying stock
portfolio no you build it up you’re break ’em down okay oh can we do it the music is swelling as
well with me come on people come on horse actually
more than anything *ppffffffff* get outta here… Dock? No not Back to the Future reference Yay look at them all! HOORAY!!!! The Jack ship is out captain Jack all aboard 25 days in this land the crown is safe x to continue… Why is it x to continue? oh no it’s down but my my xbox
controller is plugged in ah we’re moving to the right so there’s
like one two three four maybe five five or six lands total including the one I was
just on and there you have it that’s how you get out of the land this time
because before there was portals in the game but now they’ve changed it and now I
have all of this money oh that feels good oh that feels great. Can I build up the boat again yet? okay you’re leading me okay the merchant
dude is there let’s just set up this new land for a
beginne um knock down these trees because they’re not needed right here there’s
nothing around them by by which I mean I can’t fuck anything up two guys okay
here’s my new fire nice can I increase it again already? No okay one of you be an archer and one of
you be a builder I don’t know which side the stuff is going to attack from now
though… Bunny rabbits are back!! Makes me feel good did ya knock down the trees? Did ya get
coins? Oh merchant dude hi how’s it going? Merchant dudes thing is right
here I need to explore a little okay camp nice and dear I have to see which side the portal is
on but I can’t say out I can’t go to far there’s another camp shit those camps are
further away now oooooh that makes things difficult oh I can restock up on fuel
here nice I think… that’s a nice sunshine… I
think the portal might be on the right this time I’m not sure oh if it is that
sucks because the boat is this side ah crap that’s bad news I can build a boat
already can build a boat to get the fuck out of here already That might actually be a solid strategy build up both walls can’t increase my camp again until the next day Nice build
that wall and until I know where the stuff is coming from I’m not building like archery towers or
anything like that we should be able to survive the first night on just these
levels of walls I can’t do anything else anyway I can’t get a higher level of wall
yet okay where is it coming from let’s suss this out first before we end
anything because then it’ll put me in good standing for the next episode and
you guys are making money back okay first things first building a boat and
get the hell out here that dude is frozen he attacked a bunny he took the coin and
now he’s just frozen like this why Ok now he moved give me my coin dude one of you has a coin and you’re not
coughing it up left or right I don’t know because depending on which
side it is then that’s the side I start building up a lot ok the right-hand side okay good I can start building um archery towers and that’s it first night done ha ha so simple and I’m not
gonna spend too much money yet until I upgrade my I have to find the
monument find the monument and then I can start increasing shit because I get
my investor and he’ll give me a shit ton of money increase the camp first though yeah! The Jacksepticeye banner’s in sweet give
me my coins please God the nights are much longer when you realize that you’ve
killed everything because normally the nights like go on forever think I can give
you the coin right here okay well i’m gonna leave this episode here then we’re on to
a new land we’re getting good well decent enough we-we survived the first land and I brought a shit ton of dudes with me so I know a little bit of what I’m doing that’s why I’m glad I practiced in my
spare time I didn’t do anything like overly crazy or anything a lot of this
stuff is still new to me um especially getting on the boat and go to the
actual new land but I’m glad I figured out like how to build a boat like how
long it took otherwise I would’ve been like okay takes ten coins to build a boat
I’ll build up a lot of money first and then I put the 10 coins in and then my
boat will be gone but no it takes the initial 10 to dismantle the other one
and get the schematics going but then it takes a lot more to actually build the
full thing but anyway Thank you guys so much for watching this episode, if you
liked it Punch the like button in the face! LIKE A BOSS!!! and high fives all around *WA-PISH* *WA-PISH* But thank you guys and I’ll see all you dudes (High pitched) IN THE NEXT VIDEO!! (outro music) oh ok, this might have been a bad idea! Look at all the oil!! Holy fuck *Laughing* ooooh nellie biscuit this is awesome! Jesus Christ! I need a new name for this
land.. Butt Island?? Excellent choice

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *